כניסה/הרשמה לבעלי עסקים
שם עסק
סיסמה
להרשמה שכחת סיסמה?
הפוך לדף הבית
הוסף למעודפים
אודות ירוקים | אינדקס ירוקים | מבצעים | לימודים | שלח כתבה
חדשות
20 לינואר 2011
בעל עסק ירוק? הצטרף עכשיו לאינדקס עסקים ירוקים שבאתר!
20 לינואר 2011
נתקלת במפגע סביבתי, תברואתי? צלם, פנה אלינו, ניידע את הרשויות ונבקש לטפל בבעיה!
14 לינואר 2011
יש לך רעיון ירוק? הינך פריק של איכות הסביבה? היית באתר אקולוגי מרשים? כתוב לנו, ושתף את כולנו בחוויותיך.
דרושים
חיפוש כתבות
תחום
כתבה
הרשם לקבלת ניוזלטר
שם
אימייל
כתבות ומאמרים
איכות הסביבה
אנרגיה חלופית
אתרי איכות הסביבה
בניה ירוקה
בעלי חיים
דרושים ירוקים
זיהום אוויר
מוצרי טבע
מוצרים אורגניים
מיחזור
מים
פרסום
דף הבית >>זיהום אוויר >>זיהום אוויר - תחבורה
   זיהום אוויר - תחבורה
לחץ להגדלה
זיהום האוויר בישראל הפך מזמן להרבה יותר ממטרד אלא למפגע תברואתי סביבתי אותו חשים בעיקר תושבי הערים הגדולות ואלה הגרים בסמוך לאזורי תעשייה כבדה בישראל.

מאת: סקופ אתרים בע"מ
פורסם: 25/12/08 13:30

 זיהום האוויר – תחבורה

 

זיהום האוויר בישראל הפך מזמן להרבה יותר ממטרד אלא למפגע תברואתי סביבתי אותו חשים בעיקר תושבי הערים הגדולות ואלה הגרים בסמוך לאזורי תעשייה כבדה בישראל.

זיהום אוויר הנובע מהתחבורה הפרטית והציבורית, הוא אחד הגורמים שתופסים פלח נכבד מסך זיהום האוויר בישראל. זה קורה בעיקר בכרך הגדול ובאזורים בהם אוכלוסייה ענפה.

 בכל יום נפלטים ממפלטיהן של למעלה משני מיליון כלי רכב בישראל תערובות קטלניות של דו תחמוצת הפחמן, תחמוצות חנקן וחלקיקים מזהמים נוספים לאוויר ומסכנים את כולנו. תערובות אלה גם יוצרות זיהום אוויר הפוגע בשכבת האוזון בצורה שקשה לתקנה.

בעשר השנים האחרונות עלה מספר כלי הרכב בישראל בצורה חסרת פרופורציה. דומה כי כל הישראלים הם חובבי הגה מושבעים, שגם כדי לנוע ממקום למקום בתוך העיר, הם לא יסתפקו באופניים. חלקם בגלל אגו, היתר בגלל עצלות. גם כשמדובר במרחקים קצרים.

אם ב-1999 הגיעה כמות כלי הרכב בישראל לכ- מיליון ושש מאות אלף, הרי שהיום נעים בכבישי ישראל כ-שני מיליון ומאתיים אלף כלי רכב בקירוב.

 כפי שאמרנו, תחום התחבורה בישראל גורם לרוב זיהום האוויר כאן . 60% מכלל מסת החומרים המזהמים המסתובבים באוויר שייכים לכלי הרכב בישראל. כשהם מסיימים לעשות את הנזק הסביבתי המקומי, ממשיכים ענני הפליטה לעבר האטמוספרה ופוגעים באוזון ההולך ונשחק.

אם בכל זאת נישאר בסביבה הקרובה לנו ונתמקד בנזקים המיידיים, נבין כי זיהום אוויר מכלי רכב פוגע קשות באוכלוסייה, כיוון שרוב כלי הרכב נעים בתוך מרכזי הערים, והתערובת הרעילה נפלטת בגובה פני הקרקע, זמינה לכל ריאה חשופה. מדובר בכמות מרוכזת, מקומית וניידת. אם נשווה זאת למזהמים תעשייתיים, שם העשן נפלט בגובה רב והמיקום הוא תעשייתי. מזהם מאוד, אך עדיין רחוק מלב העיר ומשפיע קצת פחות.

 
 לא רק בישראל, גם בשאר הערים הגדולות בעולם, מניו יורק ועד בנגקוק ובערים גדולות באירופה , הפך נושא זיהום האוויר מכלי רכב למכה קשה. בטוקיו, שם החלו האנשים להסתובב עם מסכות על הפנים, מוצאים פתרונות יעילים לבעיה וברוב האזורים הצפופים אסורה התנועה על כלי רכב פרטיים ואילו כלי הרכב הציבוריים נעים על גז – אופציה ירוקה שקטה ונקייה הרבה יותר.

אם נשוב לישראל, כאן הוקם מערך ניטור במרכזי הערים וכן בצידי הכבישים הבינעירוניים שהוכיח כי איננו נופלים ברמת זיהום האוויר מטעמים תחבורתיים מעמיתינו בחו"ל, אך לצערנו העניין טרם תפס את סדר היום הציבורי.
מהי המגמה ? כפי שזה נראה כרגע, ולפי התחזיות עד 2020 עשוי להגיע מספרם של כלי הרכב בישראל לכ-2.6 מיליון – מספר עצום לכל הדעות. נתון נוסף שהוא די מעודד מבחינות אחרות , אך לא כאן, הוא גידול האוכלוסייה בישראל שנמצא בעלייה מתמדת.

אם נלמד מעמיתינו האירופאים, ונתחיל לדווש על דו-גלגלי, אין ספק שנפתור את הבעיה במרכזי הערים, שם נמצא זיהום האוויר המשמעותי ביותר. מעבר להנעה בגז יחולל תמורה גדולה הרבה יותר. על נערכות סולאריות תוכלו להמשיך לקרוא ב אנרגיה ירוקה.

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2008 All Rights Reserved ירוקים : : ירוקים ברשת : : תנאי שימוש : : אנרגיה חלופית : : צור קשר Designed by scoopsites.net
אנרגיה סולארית מפת אתר